Penyelenggaraan Peralatan ICT Sekolah KPM di bawah Kontrak Penyenggaraan Berpusat bagi Tahun 2012 akan bermula pada pertengahan Januari 2012.
Sekolah-sekolah Negeri Melaka dinasihatkan agar mengemaskini aduan/tiket kerosakan dalam Support Ticketing System (STS) sebelum 10 Januari 2012 supaya proses penilaian dan penyenggaraan dapat dilaksanakan dengan lancar.
Bagi guru ICT/GPB atau Juruteknik Komputer (FT) sekolah , bolehlah membuat aduan kerosakan peralatan ICT pada Support Ticketing System (STS) seperti biasa. Sila pastikan tiket aduan di isi dengan mengikut format seperti dibawah:
Nama Pelapor
Jawatan Pelapor
No Telefon Bimbit
Jenis Peralatan
Jenama / Model
No. Siri Peralatan
No. Daftar Harta Modal (No. DHM)
Lokasi Peralatan
Masalah Kerosakan (huraikan)
Troubleshoot yang telah dibuat
Setiap aduan adalah untuk satu kerosakan, dan pastikan maklumat-maklumat yang diberi tepat dan jelas untuk memudahkan pihak PKG Selandar dapat membuat tindakan susulan. Bagi sekolah ahli yang mempunyai FT , diharapkan dapat membantu GPB/GICT untuk melaporkan aduan kerosakan tersebut.
Bagi sekolah ahli yang tidak mempunyai FT atau guru baru dilantik menjadi GPB/GICT , diharap dapat berhubung secara terus ke PKG Selandar untuk mendapatkan khidmat bantu dari Ketua PKG Selandar , En. Zulkifli B Atan atau Juruteknik Komputer , Cik Dorothy Magdalena Bt George.
Sekian , terima kasih.
No comments:
Post a Comment